Ιανουαρίου 22, 2015

Πώς η Υπερεθνική Ελίτ δημιούργησε την Ισλαμική τρομοκρατία


Του Τάκη Φωτόπουλου*


Περίληψη: Ο σκοπός αυτού του άρθρου είναι να δείξει την άκρα υποκρισία της Υπερεθνικής Ελίτ, όταν θρηνολογεί για την ισλαμική τρομοκρατία και τα αποτελέσματά της. Ωστόσο, μπορεί εύκολα να δειχθεί ιστορικά ότι ήταν η ίδια ελίτ και τα πελατειακά καθεστώτα της που δημιούργησαν ουσιαστικά την ισλαμική τρομοκρατία,εξολοθρεύοντας  τα κοσμικά εθνικοαπελευθερωτικά κινήματα στον Αραβικό κόσμο και καταστρέφοντας, στη διαδικασία, εκατοντάδες χιλιάδες ζωές, καθώς και τις υποδομές εύρυθμα λειτουργικών κοινωνικών κρατών.


 Το Παρίσι, με την ευκαιρία της επίθεσης στο σατιρικό περιοδικό που ειδικευόταν στη καλλιέργεια της Ισλαμοφοβίας (δεν το είδαμε ποτέ, για παράδειγμα, να σατιρίζει τον…Μωυσή!) είδε τη «μεγαλύτερη λαϊκή συγκέντρωση στην ιστορία της Γαλλίας», όπως τη χαρακτήρισε το γαλλικό υπουργείο Εσωτερικών. Αυτό, φυσικά, δεν ήταν εκπληκτικό, δεδομένου ότι συμμετείχε σε αυτή ολόκληρο το πολιτικό τμήμα της Υπερεθνικής Ελίτ (Υ/Ε – δηλαδή της ελίτ που διαχειρίζεται τη Νέα Διεθνή Τάξη (ΝΔΤ) της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, που εδράζεται κυρίως στις χώρες της ομάδας G7. Επιπλέον, η Γαλλία είναι εξέχον μέλος της ίδιας ελίτ που τη διοργάνωσε. Ο κύριος σκοπός της συγκέντρωσης ήταν η δήθεν καταδίκη της τρομοκρατίας. Όμως, όπως θα προσπαθήσω να δείξω, ήταν η ίδια η Υ/Ε, που επίσης δημιούργησε το φαινόμενο της ισλαμικής τρομοκρατίας, ιδιαίτερα κατά την περίοδο των τριάντα περίπου ετών από την εμφάνιση της ΝΔΤ, η οποία ορίζεται από δύο παράλληλα συστημικά γεγονότα. Πρώτον, την άνοδο και μαζική επέκταση των πολυεθνικών εταιριών που κυβερνούν σήμερα την παγκόσμια οικονομία και τη συνακόλουθη σταδιακή εξαφάνιση της οικονομικής και εθνικής κυριαρχίας, που αντικαθίσταται από μια νέα μορφή υπερεθνικής κυριαρχίας την οποία μοιράζονται κυρίως τα μέλη της Υ/Ε και, δεύτερον, τη παράλληλη κατάρρευση του «υπαρκτού σοσιαλισμού» στις χώρες του πρώην Σοβιετικού μπλοκ.
Η έννοια της σύγχρονης τρομοκρατίας προέρχεται από τη Γαλλική επανάσταση, όπου η τρομοκρατία ήταν μόνο κρατική τρομοκρατία, αν και η έννοια αυτή έχει διαστρεβλωθεί στη ΝΔΤ για να ταιριάξει στις δικές της ανάγκες. Έτσι η τρομοκρατία δεν ορίζεται πια με βάση το ποιος την διενεργεί και γιατί, όπως στο παρελθόν, αλλά σχεδόν αποκλειστικά με βάση τις μεθόδους και την τακτική που χρησιμοποιούνται και, ιδιαίτερα, τη στόχευση αμάχων.[1] Αυτό σημαίνει ότι αν ένας κατακτητικός στρατός καταλάβει τη χώρα σας, σκοτώνει τις γυναίκες και τα παιδιά κατά χιλιάδες και, στη συνέχεια, σε απόγνωση, σκοτώσετε και εσείς γυναικόπαιδα της κατακτήτριας χώρας οπουδήποτε τους βρείτε, τα εγκλήματα του κατοχικού στρατού κατά κανόνα θα συγχωρηθούν, ως ένα είδος παράπλευρων απωλειών ή «λάθους», ενώ η δράση σας θα χαρακτηριστεί ως έγκλημα και είτε θα σας σκοτώσουν επί τόπου, ή θα σαπίσετε στη φυλακή για το υπόλοιπο της ζωής σας. Περιττό να προσθέσω ότι, με βάση αυτόν τον βολικό (για την Υ/Ε) ορισμό της τρομοκρατίας, το μεγαλύτερο μέρος των απελευθερωτικών ή αντιαποικιακών κινημάτων θα είχαν χαρακτηριστεί ως τρομοκρατικά, συμπεριλαμβανομένου του Νοτιοαφρικανικού ANC και του Αλγερινού FLN. Αυτός είναι ο λόγος που η Χαμάς, για παράδειγμα, έχει χαρακτηριστεί σήμερα ως τρομοκρατική οργάνωση επειδή σκότωσε μερικές εκατοντάδες ισραηλινών αμάχων στην ιστορία της, ενώ οι πολλές χιλιάδες Παλαιστίνιοι πολίτες και πολλά παιδιά μεταξύ αυτών, που σκοτώθηκαν από τις ισραηλινές υπηρεσίες ασφαλείας, εποίκους και άλλους, χαρακτηρίστηκαν απλώς ως «παράπλευρες απώλειες», αν όχι ως «ανθρώπινες ασπίδες» που χρησιμοποιήθηκαν από τους γονείς τους! Δεν προκαλεί επομένως έκπληξη ότι στην Παρισινή μαζική συγκέντρωση ήταν εξέχων καλεσμένος ο Ισραηλινός πρωθυπουργός, ο οποίος δεν είχε κανένα ενδοιασμό να συγκρίνει την επίθεση στο Παρίσι κατά του Charlie Hebdo με τις επιθέσεις αυτοσχέδιων συνήθως «ρουκετών» κατά των ισραηλινών πόλεων[2] (οι οποίες ίσως είχαν λιγότερα θύματα από ό,τι η επίθεση στο Παρίσι!) και να χαρακτηρίσει μάλιστα την Παλαιστινιακή αντίσταση ως «τρομοκρατία»!
Η νέα «ιδεολογία», που χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει το σημερινό πόλεμο κατά της τρομοκρατίας, εκφράζεται με βάση τις«βάρβαρες» μεθόδους που χρησιμοποιούνται από τους τζιχαντιστές τηςISIS, παρά το γεγονός ότι οι ελίτ είχαν πλήρη επίγνωση του γεγονότος ότι οι ίδιοι (ως επί το πλείστον) τζιχαντιστές, με τη συνενοχή των ελίτ, χρησιμοποίησαν τα τελευταία χρόνια ακριβώς τις ίδιες μεθόδους κατά των λαών της Λιβύης και της Συρίας για την επίτευξη «αλλαγής καθεστώτος» στις αντίστοιχες περιπτώσεις. Είναι, επομένως, σαφές ότι οι ελίτ έχουν απλώς υιοθετήσει ένα βολικό ορισμό της τρομοκρατίας, ο οποίος, ωστόσο, δεν έχει τίποτα να κάνει με την ιστορική προέλευση του όρου και την παραδοσιακή του έννοια.
Με βάση αυτόν τον διαστρεβλωμένο ορισμό της τρομοκρατίας, είναι σχετικά εύκολο να κάνουμε μια ιστορική αναδρομή για να δούμε ποιος και πώς δημιούργησε το φαινόμενο της σύγχρονης τρομοκρατίας, ή αυτό που θα ονόμαζα καλύτερα υπερεθνική τρομοκρατία. Στην πραγματικότητα, η υπερεθνική τρομοκρατία είναι ένα νέο φαινόμενο, που χαρακτηρίζει τη Νέα Διεθνή Τάξη της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, δηλαδή, την τρομοκρατία που ελέγχεται από την Υ/Ε και τα πελατειακά καθεστώτα της. Όπως έχω υποστηρίξει αλλού,[3] η υπερεθνική τρομοκρατία είναι, στην πραγματικότητα, η μορφή που παίρνει η κρατική τρομοκρατία σήμερα ενάντια στα θύματα της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης, και τα κύρια όπλα της είναι είτε η οικονομική βία (π.χ. Ελλάδα, Πορτογαλία, Ισπανία, κλπ), ή η φυσική βία (Ιράκ, Λιβύη, Συρία, Ουκρανία, κ.λπ.).
Έτσι, μπορεί να δειχθεί εύκολα ότι πολλοί σημερινοί χασάπηδες της ISIS, της Al Nusra κ.λπ. διέπραξαν παρόμοιες (αν όχι χειρότερες) σφαγές κατά το πρόσφατο παρελθόν. Κατ’αρχάς, στη Λιβύη, το 2011, όταν έπαιζαν το ρόλο του πεζικού του ΝΑΤΟ. Στη συνέχεια, μετά την ολοκλήρωση του«έργου» τους εκεί, πολλοί από αυτούς τους τζιχαντιστές μετακόμισαν στη Συρία, όπου συνέχισαν εκεί το έργο τους. Εκείνη την εποχή, ο στόχος ήταν η καταστροφή του καθεστώτος Άσαντ, που βασιζόταν στο εθνικο-απελευθερωτικό κίνημα Μπάαθ, και η αντικατάστασή του από ένα θεοκρατικό χαλιφάτο.[4]
Τουλάχιστον αυτό πίστευαν οι αφελείς οπαδοί των οργανώσεων αυτών, χωρίς συνήθως να έχουν επίγνωση του πραγματικού ρόλου που έπαιζαν ως όργανα της Υ/Ε και των πελατειακών εγκληματικών καθεστώτων της στην περιοχή, π.χ. Σαουδική Αραβία και Κατάρ, που διακρίθηκαν για την οργάνωση εγκλημάτων κατά των λαών της Λιβύης και της Συρίας. Τέλος, όταν οι οργανώσεις αυτές άρχισαν να επιτίθενται στα άμεσα όργανα της Υ/Ε στην περιοχή (π.χ. τον «Ελεύθερο Συριακό Στρατό»), που προορίζονταν να αντικαταστήσουν τον Άσαντ και να μετατρέψουν τη χώρα σε ένα άτυπο προτεκτοράτο της ΝΔΤ (κάτι σαν την Ελλάδα), τότε η Υ/Ε αποφάσισε να δώσει τέλος στην αποστολή τους. Με άλλα λόγια, η ISIS απλά λειτουργεί σήμερα ως πρόσχημα για τη συνέχιση του «μακροχρόνιου πόλεμου», (που είχε αρχίσει ο Μπους) αυτή τη φορά εναντίον της Συρίας. Δηλαδή, ο κύριος στόχος ήταν πάντα να συντριβεί το εθνικο-απελευθερωτικό κίνημα στη Συρία σήμερα, και αύριο στο Ιράν, είτε αυτό επιτευχθεί με ένα πραξικόπημα «από τα πάνω» (το παραδοσιακό στρατιωτικό πραξικόπημα), ή «από τα κάτω», (το μοντέλο «Μαϊντάν»), είτε με εξωτερική παρέμβαση σε συνδυασμό με ένα «πραξικόπημα από τα κάτω» (το μοντέλο της Λιβύης).
Έτσι, όπως στην περίπτωση της παραδοσιακής κρατικής τρομοκρατίας, στην εποχή των εθνών-κρατών πριν την παγκοσμιοποίηση, τα θύματά της ήταν κυρίως άτομα ή οργανώσεις που αντιστέκονταν στην συγκέντρωση της εξουσίας στα χέρια των εθνικών ελίτ, στην σημερινή υπερεθνική τρομοκρατία, τα θύματα της είναι κυρίως τα κράτη που δεν έχουν ενσωματωθεί πλήρως στην ΝΔΤ, είτε επειδή βασίζονται σε εθνικο-απελευθερωτικά κινήματα (π.χ. τα Μπααθικά καθεστώτα στο Ιράκκαι στη Συρία, ή η Τζαμαχιρία στη Λιβύη), είτε επειδή βασίζονται σε λαούς που έχουν μια ζωντανή ακόμη μνήμη αυτοδιάθεσης και αγωνίζονται να διατηρήσουν την εθνική και οικονομική κυριαρχία τους στην εποχή της παγκοσμιοποίησης (Ρωσία).
Ωστόσο, για να κατανοήσουμε τη φύση του πολιτικού ισλαμισμού, από τον οποίο προέκυψε η ισλαμική τρομοκρατία, πρέπει να πάμε πίσω στα πρώτα χρόνια της ιστορικής ανάπτυξής του, ιδίως κατά την περίοδο μετά το 1948. Η πρώτη κύρια μορφή πολιτικού ισλαμισμού, η οποία υποστηρίχθηκε από τις Δυτικές ελίτ, ήταν η Μουσουλμανική Αδελφότητα (MΑ), αλλά τα τελευταία χρόνια, μετά την αποτυχία της στην Αίγυπτο, η Υ/Ε μετατόπισε τις συμπάθειες της από την MΑ προς τους Σαλαφιστές και τους τζιχαντιστές που υποστηρίζονται από τα καθεστώτα του Κόλπου και ιδιαίτερα τη Σαουδική Αραβία. Τόσο η Μουσουλμανική Αδελφότητα όσο και οι Σαλαφιστές έχουν χρησιμοποιήσει βία σε συγκρούσεις τους με Αραβικά κοσμικά στοιχεία και ιδιαίτερα τα Αραβικά καθεστώτα που βασίζονται στα εθνικο-απελευθερωτικά κινήματα. Δεν είναι επομένως άξιο απορίας ότι τόσο η ΜΑ όσο και οι Σαλαφιστές υποστηρίχθηκαν κατά καιρούς από τις Δυτικές ελίτ και την Υ/Ε σήμερα. Με αυτό τον τρόπο, ο πολιτικός Ισλαμισμός οδήγησε στην ισλαμική τρομοκρατία. Ας δούμε όμως, λίγο αναλυτικότερα, αυτή τη διαδικασία.
Η Μουσουλμανική Αδελφότητα, η οποία αρχικά εξέφρασε το ισλαμιστικό κίνημα, σχηματίστηκε με την ενεργή υποστήριξη των Βρετανών αποικιοκρατών και εξέφραζε «την πιο αντιδραστική, αντιδημοκρατική και αντιτιθέμενη στην κοινωνική πρόοδο εκδοχή του νεοσύστατου ‘πολιτικού Ισλάμισμου’.»[5] Ο κύριος στόχος τους πάντα ήταν ο εξισλαμισμός των Αιγυπτιακών πολιτικών και πολιτιστικών θεσμών και η προώθηση της Σαρία ως της βάσης της νομοθεσίας. Αυτό συνοψίζεται από το κύριο σλόγκαν του χρησιμοποιήθηκε παγκοσμίως: «Ο Ισλαμισμός είναι η λύση». Έτσι, το παλαιό ισλαμικό κίνημα δηλ. η Μουσουλμανική Αδελφότητα στην Αίγυπτο, η οποία αργότερα επεκτάθηκε σε ολόκληρη την Μέση Ανατολή, ήταν ένα παραδοσιακά συντηρητικό κίνημα το οποίο κατά βάση ασχολείτο με τους πολιτιστικούς παράγοντες της αποικιοκρατίας, και στη συνέχεια της παγκοσμιοποίησης. Η Αδελφότητα δεν δίσταζε να κάνει ρεαλιστικές συμμαχίες με καθεστώτα όπως του βασιλιά Φαρούκ ήδη από το 1936, των Ελεύθερων Αξιωματικών του Νάσερ (οι οποίοι ανέτρεψαν των Φαρούκ το 1952), και του Σαντάτ από το 1970 (ο οποίος χρησιμοποίησε την Αδελφότητα εναντίον τόσο των Νασερικών οσο και των αριστερών). Η τακτική συμμαχία με τους Ελεύθερους Αξιωματικούς, ωστόσο, ήταν αναπόφευκτα βραχύβια καθώς υπήρχαν αποκλίνοντες πολιτικοί στόχοι: οι Αξιωματικοί πίστευαν σε ένα κοσμικό εθνικό-απελευθερωτικό κίνημα, ενώ οι «Αδελφοί» σε ένα ισλαμικό καθεστώς. Δεν είναι λοιπόν άξιο απορίας ότι η αποτυχημένη απόπειρα δολοφονίας του Νάσερ από την ΜΑ, το 1954, οδήγησε στην άγρια καταστολή της Μουσουλμανικής Αδελφότητας και την φυλάκιση και καταδίκη σε θάνατο του Σαγίντ Κουτμπ, ενός από τους ηγετικούς ιδεολογικούς ηγέτες της, ο οποίος έθεσε τις βάσεις του τζιχαντιστικού κινήματος. Στην πραγματικότητα, ένα χρόνο μετά το θάνατο του Κουτμπ, το 1966, ο Αϊμάν αλ Ζαουάχιρι, τότε μόλις 16 ετών, ίδρυσε έναν τζιχαντιστικό πυρήνα στο σχολείο του και κάλεσε μερικούς φίλους του να συμμετάσχουν. Τον Μάϊο του 2011, ο Ζαουάχιρι έγινε αρχηγός της Αλ Κάιντα, μετά τη δολοφονία του Οσάμα Μπιν Λάντεν από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες. Όπως επισήμανε   ο Fawaz Gerges, «η γέννηση του τζιχαντιστικού κινήματος δεν μπορεί να γίνει κατανοητή χωρίς αναφορά στην μεγάλη σύγκρουση μεταξύ της Μουσουλμανικής Αδελφότητας και των Νασερικών δυνάμεων».[6] Η πρώιμη αυτή σύγκρουση εξελίχθηκε αργότερα σε μια σύγκρουση μεταξύ της Μουσουλμανικής Αδελφότητας και των Μπααθιστών του Ιράκ και της Συρίας και στα τελευταία δύο χρόνια στη σύγκρουση μεταξύ των Σαλαφιστών και της Μ.Α., την οποία το 2014, η Σαουδική Αραβία ανακήρυξε σε τρομοκρατική οργάνωση.
Η σχέση της Αδελφότητας με τις Δυτικές δυνάμεις ξεκίνησε από νωρίς, και ακόμα και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, οι Βρετανοί έβλεπαν την Αδελφότητα ως ένα πιθανό αντίβαρο στο κοσμικό εθνικιστικό κόμμα, Wafd, και στους κομουνιστές.[7] Ωστόσο, ήταν κατά την περίοδο που επακολούθησε του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, και κυρίως κατά στο διάστημα 1946-48, όταν συνέβησαν δύο κρίσιμα γεγονότα, σχεδόν ταυτόχρονα, τα οποία σημάδεψαν την μεταπολεμική περίοδο στη Μέση Ανατολή και σε ολόκληρο τον κόσμο, δηλ. η έναρξη του Ψυχρού Πολέμου το 1946 και η ίδρυση του Σιωνιστικού κράτους του Ισραήλ το 1948 σε κατεχόμενα Παλαιστινιακά εδάφη. Στην αμέσως επόμενη μεταπολεμική περίοδο, δηλ. κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, ο κύριος διχασμός ήταν μεταξύ φιλο-Σοβιετικών και φιλο-Δυτικών Αραβικών χωρών. Κατόπιν, με την άνοδο του Αραβικού εθνικισμού και του Αραβικού σοσιαλισμού, από τη μία μεριά, αναπτύχθηκε ένα είδος μετώπου μεταξύ των υποστηρικτών των εθνικοαπελευθερωτικών κινημάτων (το καθεστώς Νάσερ στην Αίγυπτο, τα Μπααθικά καθεστώτα σε Ιράκ και Συρία, η Τζαμαχιρίγια στην Λιβύη) και από την άλλη, προέκυψε το μέτωπο των Δυτικόδουλων καθεστώτων (δηλ. τα αντιδραστικά καθεστώτα του Κόλπου, η Ιορδανία, το Μαρόκο κ.α.)
Όμως, η Νέα Διεθνής Τάξη που επιβλήθηκε στη Μέση Ανατολή, αρχικά με οικονομικά μέσα και τη διαφθορά στην Αίγυπτο, και κατόπιν μέσα απο την κτηνώδη στρατιωτική βία της Υπερεθνικής Ελίτ στο Ιράκ και τη Λιβύη, άλλαξε ολοκληρωτικά τον συσχετισμό δυνάμεων στον Αραβικό Κόσμο. Ιδιαίτερα, τα πελατειακά καθεστώτα της Μουσουλμανικής Αδελφότητας στην Τυνησία και την Αίγυπτο που πρόεκυψαν κατά τη διάρκεια της Αραβικής «Άνοιξης», ως δήθεν «επαναστατικά κινήματα», έπαιξαν πρωταγωνιστικό (και βρώμικο) ρόλο στην καταστροφή τόσο της Λιβύης όσο και της Συρίας. Φυσικά κάθε άλλο παρά αναπάντεχο ήταν το γεγονός ότι η Υ/Ε υποστήριξε την ΜΑ αν κανείς λάβει υπόψη του την πραγματική της φύση. Όπως τόνισε ο Σαμίρ Αμίν:
«Η ΜΑ πιστεύει σε ένα οικονομικό σύστημα που βασίζεται στην αγορά και στην πλήρη εξωτερική εξάρτηση. Είναι στην πραγματικότητα ένα εξάρτημα της μεταπρατικής αστικής τάξης. Έχει πάρει   θέση ενάντια στις μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις της εργατικής τάξης και ενάντια στους αγώνες της φτωχής αγροτιάς για να μη χάσουν τη γη τους. Έτσι η Μουσουλμανική Αδελφότητα είναι «μετριοπαθής» μόνο με τη διπλή έννοια, ότι πρώτον, αρνείται να παρουσιάσει κάποιο είδος οικονομικού και κοινωνικού προγράμματος, στην πραγματικότητα δηλαδή, αποδεχόμενη χωρίς δεύτερη κουβέντα τις αντιδραστικές νεοφιλελεύθερες πολιτικές και δεύτερον ότι ντε φάκτο υποτάσσεται στην ενίσχυση του ελέγχου των ΗΠΑ στην περιοχή αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι, είναι   χρήσιμοι σύμμαχοι για την Ουάσινγκτον (μήπως άλλωστε   οι ΗΠΑ έχουν και κανένα άλλο σύμμαχο πέρα από τους καλύτερους πελάτες   τους, τους Σαουδάραβες;), η οποία τώρα εγγυάται για τα «δημοκρατικά διαπιστευτήριά τους». [8]
Από την άλλη μεριά, ο Μπααθισμός ήταν μια σύνθεση εθνικισμού (αρχικά με τη μορφή του παν-Αραβισμού) και του Αραβικού σοσιαλισμού, στο βαθμό που υιοθετούσε σοσιαλιστικές αρχές όπως η δημόσια ιδιοκτησία των στρατηγικών τομέων της οικονομίας, και τη πεποίθηση ότι ο σοσιαλισμός είναι ο μόνος τρόπος για την ανάπτυξη μιας Αραβικής κοινωνίας η οποία είναι πραγματικά ελεύθερη ,ενωμένη, και εκκοσμικευμένη. Με άλλα λόγια, ο Μπααθισμός ήταν κατά βάση μια αριστερή Αραβο-κεντρική ιδεολογία, ένα είδος «σοσιαλισμού με Αραβικά χαρακτηριστικά». Στην πραγματικότητα, το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του Μπααθισμού ήταν η αντι-ιμπεριαλιστική του φύση. Η Δυτική εχθρότητα εναντίον του ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ‘70, (όπως έγινε επίσης και στην περίπτωση της Συρίας), όταν οι Ιρακινοί Μπααθιστές ξεκίνησαν ένα πρόγραμμα Αραβικού σοσιαλισμού το οποίο αποκορυφώθηκε με την εθνικοποίηση του πετρελαίου, με στόχο την επίτευξη μιας μορφής οικονομικής ανεξαρτησίας η οποία θα συμπλήρωνε την πολιτική ανεξαρτησία. Στη συνέχεια, σύντομα αντιλήφθηκαν ότι έπρεπε να διαρραγεί η ενσωμάτωση της οικονομίας του Ιράκ στην καπιταλιστική οικονομία της αγοράς και να ελαχιστοποιηθεί η ιδιωτική επιχειρηματική δραστηριότητα στα μέσα παραγωγής, με απώτερο στόχο την εγκαθίδρυση μιας Αραβικής σοσιαλιστικής κοινωνίας, στην οποία όλοι οι πολίτες θα απολάμβαναν τα οφέλη της ανάπτυξης. Προφανώς, επομένως, ο βασικός οικονομικός στόχος της δυτικής εκστρατείας στο Ιράκ ήταν η επιστροφή της εκμετάλλευσης του πετρελαίου στις Δυτικές δυνάμεις και η επανενσωμάτωση της Ιρακινής οικονομίας στην παγκόσμια καπιταλιστική αγορά. Ο στόχος αυτός επιβεβαιώθηκε από μεταγενέστερες αποκαλύψεις, σύμφωνα με τις οποίες τα σχέδια που έστειλε το Στέιτ Ντεπάρτμεντ στο Κογκρέσο για τους στόχους της εισβολής, μιλούσαν για ένα όραμα ανασυγκρότησης του Ιράκ που θα ωθούσε επιθετικά τη χώρα προς μια «αυτοδιευθυνομενη οικονομική ευημερία, με μια οικονομία βασισμένη στην ελεύθερη αγορά και στις ιδιωτικοποιημένες επιχειρήσεις οι οποίες   δρουν σε ένα περιβάλλον που διέπεται από το κράτος δικαίου». [9]
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το Μπααθικό καθεστώς στη Συρία καθώς και το Ιρακινό Μπααθικό καθεστώς έπρεπε να καταστραφούν. Οι κοσμικές, πολυεθνικές και πολύ-πολιτισμικές κοινωνίες τους, και ακόμα πιο σημαντικό, τα ιστορικά θεμέλιά τους σε εθνικο-απελευθερωτικά κινήματα, τα οποία εξ ορισμού ήταν εχθροί της ΝΔΤ, ήταν προφανώς ανάθεμα, όχι μόνο για την Υ/Ε αλλά και για τα αντιδραστικά καθεστώτα που ανήκουν στο Συμβούλιο Συνεργασίας των Αραβικών χωρών του Κόλπου (GCC) και την Τουρκία – τα βασικά πελατειακά καθεστώτα (μαζί με την Ιορδανία) στην περιοχή. Η εκστρατεία για την καταστροφή του Ιράκ ξεκίνησε αρχικά με τον Πόλεμο του Κόλπου, που τον ακολούθησαν βαριές κυρώσεις και συχνοί βομβαρδισμοί, οι οποίοι κλιμακώθηκαν με την εισβολή και την κατοχή της χώρας για μια περίοδο δέκα χρόνων που οδήγησε στην εξόντωση εκατοντάδων χιλιάδων Ιρακινών κατά τη διάρκειά της. Παρόμοιες διαδικασίες ακολουθήθηκαν στη Λιβύη και τελικά στη Συρία. Παρόλα αυτά, αν και τέτοιου είδους πελώρια εγκλήματα δεν οδήγησαν ποτέ σε παρόμοιες λαοσυνάξεις στη Δύση όπως αυτή το Παρίσι, η δυσαρέσκεια που δημιουργήθηκε μεταξύ των Αραβικών πληθυσμών μεγάλωνε διαρκώς με το πέρασμα του χρόνου. Με την απουσία όμως οποιουδήποτε ισχυρού κοσμικού εθνικό-απελευθερωτικού κινήματος (τα οποία είχαν αποτελεσματικά καταστραφεί από την Υ/Ε) ο μόνος τρόπος για την έκφραση της αγανάκτησης τους εναντίον της Δύσης ήταν μέσω της συμμετοχής σε διάφορα Ισλαμιστικά τρομοκρατικά κινήματα, που υποστηριζόντουσαν κυρίως από τις χώρες του Κόλπου και ειδικότερα από την Σαουδική Αραβία και το Κατάρ.
Δεν προκαλεί επομένως έκπληξη ότι η Σαουδική Αραβία και η ιδεολογία της αγκαλιάστηκαν ενθουσιωδώς από τη Δύση, τόσο στην προ-παγκοσμιοποίησης περίοδο όσο και τώρα. Στην πραγματικότητα, οι Σαουδάραβες Σαλαφιστές είναι ακόμα πιο αντιδραστικοί από την Μουσουλμανική Αδελφότητα. Όπως έγραψε ο Benjamin Schett σε ένα σημαντικό πρόσφατο άρθρο για τον Σαλαφισμό/Ουαχαμπισμό:
«Η ιδεολογία του Ουαχάμπι υπηρετεί τα αμερικανικά συμφέρονται για πολλούς λόγους. Η αρχαϊκή αντίληψη των οπαδών της για την κοινωνία, τους κάνει να απορρίπτουν οποιοδήποτε είδος προοδευτικής κοινωνικής αλλαγής. Έτσι είναι ιδεολογικά εξοπλισμένοι για την απόκρουση σοσιαλιστικών, κοσμικών ή εθνικιστικών κινημάτων, των οποίων οι προσανατολισμένες προς την ανεξαρτησία πολιτικές είναι απειλή για την Αμερικανική γεωπολιτική ατζέντα. Παρόλο που ο Ουαχαμπισμός σαφώς δεν είναι αντιπροσωπευτικός της πλεοψηφίας των Σουνιτών μουσουλμάνων, οι Ουαχάμπι μουσουλμάνοι είναι εξτρεμιστές Σουνίτες, πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα να υιοθετούν μια εξαιρετικά εχθρική στάση απέναντι στο Σιϊτικό Ισλάμ.»[10]
Έτσι, οι Σαουδάραβες Σαλαφιστές ήταν χρήσιμοι στην Υ/Ε τόσο στην προ-παγκοσμιοποίησης περίοδο, επειδή ήταν ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των Δυτικών ελίτ στη μάχη κατά της Σοβιετικής επιρροής και του Παναραβικού σοσιαλισμού, όσο και στη ΝΔΤ καθώς ήταν ένα εξίσου πολύτιμο εργαλείο στα χέρια της Υ/Ε στη μάχη κατά των εθνών που αντιστέκονταν στην κατάργηση της κυριαρχίας τους μέσα στη ΝΔΤ της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης. Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα, για παράδειγμα, όταν η Σαουδική Αραβία υποστήριξε με κάθε δυνατό τρόπο τους Σαλαφιστές τζιχαντιστές οι οποίοι σφάγιασαν τους λαούς της Λιβύης και της Συρίας. Στην πραγματικότητα, ήταν μόλις πρόσφατα που έπαψαν να υποστηρίζουν το γόνο τους, τον ISIS, όταν στοχοποιήθηκαν από την Υ/Ε για απόπειρα αυτονόμησης τους σε σχέση με το χτίσιμο ενός Ισλαμικού Κράτους.[11]Δεν είναι βέβαια περίεργο ότι οι μέθοδοι που χρησιμοποίησε ο ISIS, όπως οι αποκεφαλισμοί, τους οποίους επαναλάμβαναν μέχρι αηδίας τα μέσα μαζικής επικοινωνίας της Υ/Ε έτσι ώστε να τρομοκρατήσουν τις Δυτικές μεσαίες τάξεις και να δικαιολογήσουν τον νέο «πόλεμό του κατά της τρομοκρατίας», είναι μακροχρόνια πρακτική του πελατειακού καθεστώτος της Σαουδικής Αραβίας, χωρίς κανένας στην «πολιτισμένη» Δύση να ενοχλείται τόσο γι’αυτό, εφόσον βέβαια θα συνεχιζόταν η επέκταση   της ιδιαίτερα επικερδούς επιχείρησης πώλησης όπλων στο καθεστώς.
Συμπερασματικά, είναι η ίδια η Υπερεθνική Ελίτ, η οποία σήμερα προσποιείται ότι υποφέρει εξαιτίας της δράσης των Ισλαμιστών τρομοκρατών, αυτή η οποία στην πραγματικότητα φέρει τη μεγαλύτερη ευθύνη για την Ισλαμική τρομοκρατία. Όχι μόνο με την απλή έννοια ότι χρηματοδότησε και υποστήριξε τους τζιχαντιστές που μάχονται κατά των εθνικο-απελευθερωτικών καθεστώτων στο Ιράκ, τη Λιβύη και τη Συρία, όπως υποστηρίζει η εκφυλισμένη Δυτική Αριστερά αλλά, προπαντός, γιατί ιστορικά, έκανε ό,τι ήταν δυνατό να ενισχύσει άμεσα η έμμεσα την άνθιση της Ισλαμικής τρομοκρατίας. Με άλλα λόγια, η μαζική υποστήριξη την οποία παρείχε όλα αυτά τα χρόνια η Υ/Ε στον πολιτικό Ισλαμισμό και την Ισλαμική τρομοκρατία, στην εκστρατεία της για την καταστροφή των Αραβικών εθνικο-απελευθερωτικών κινημάτων, οδήγησε στην άνθιση ενός «στρατού» τζιχαντιστών, ο οποίος χωρίς καμιά πολιτική ιδεολογία για εθνική απελευθέρωση και εναντίωση στην παγκοσμιοποίηση, στηρίζει την εναντίωση του στη Δύση στον θρησκευτικό ανορθολογισμό. Αυτός ήταν βέβαια ο επιθυμητός από την Υ/Ε στόχος, ώστε να αποτραπούν από το να συνειδητοποιήσουν ποιος είναι ο πραγματικός τους εχθρός και να οργανωθούν ανάλογα για να τον πολεμήσουν. Ωστόσο, ακόμα κι αν ο στόχος πολλών από αυτούς τους τζιχαντιστές (αλλά όχι βέβαια όλων) είναι ανορθολογικός, δηλ. η δημιουργία ενός χαλιφάτου, αυτό δεν τους εμποδίζει να κατανοήσουν ότι, ακόμα και για να επιτύχουν αυτόν τον στόχο τους, θα πρέπει να πολεμήσουν ενάντια στην Υ/Ε η οποία, όλα αυτά τα χρόνια, έχει καταστρέψει τις χώρες τους και τους ομόθρησκους τους.

Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στην Pravda.ru (12.01.2015) και ταυτόχρονα στο International Journal of Inclusive Democracy. Η μετάφραση είναι των Δημήτρη Μπατζάκη και Νίκου Πανάγου


[1] Seumas Milne, “Terror and tyranny,” The Guardian, 25/10/2001
[2] “Hezbollah leader on Charlie Hebdo: ‘Extremists more offensive to Islam than cartoons’”, RT, 10/1/2015http://rt.com/news/221343-hezbollah-nasrallah-charlie-offends/
[3] βλ. Takis Fotopoulos, The New World Order in Action: Integrating Eastern Europe and the Middle East (υπό έκδοση από τον Progressive Press) κεφ. 9.
[4] Στο ίδιο
[5] Samir Amin, “2011: An Arab Springtime? Reflections from Egypt”, Europe solidaire sans frontiers, 15/5/2011http://www.europe-solidaire.org/spip.php?article21911#top
[6] Fawaz A Gerges: “This Brotherhood has a real sense of purpose”, Independent, 7/2/2011
[7] Jack Shenker & Brian Whitaker, “A rare glimpse into the world of the Muslim Brotherhood”, The Guardian, 9/2/2011
[8] Samir Amin, “2011: An Arab Springtime? Reflections from Egypt”,
[9] Jonathan Weisman and Mike Allen “Officials Argue for Fast U.S. Exit From Iraq”, Washington Post , April 21, 2003.
[10] Benjamin Schett, “US Sponsored “Islamic Fundamentalism”: The Roots of the US-Wahhabi Alliance”, Global Research, 7/9/2012 http://www.globalresearch.ca/us-sponsored-islamic-fundamentalism-the-roots-of-the-us-wahhabi-alliance/
[11]βλ. Takis Fotopoulos, The New World Order in Action: Integrating Eastern Europe and the Middle East.



Ιανουαρίου 20, 2015

«Το Ποτάμι» του Σταύρου Θεοδωράκη

Η παρακάτω δημοσίευση με τις σημαντικές πηγές που ανέβηκε τον περασμένο Μάρτιο στο antipagkosmiopoihsh.gr όταν όλοι έβλεπαν πίσω από τον Θεοδωράκη μόνο τον... Μπόμπολα και το MEGA, είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτική για το χαρακτήρα και την ατζέντα του "Ποταμιού". Τις προσεχείς εβδομάδες αυτό θα γίνει ακόμα πιο ξεκάθαρο παρ' όλο που ορισμένα πρόσωπα (όπως ο Δήμου) μπήκαν προσωρινά στην... ναφθαλίνη προκειμένου να συγκαλυφθεί ο πραγματικός νεοφιλελεύθερος και φιλοσιωνιστικός χαρακτήρας του αντιδημοκρατικού αυτού ψευδοκινήματος.

                                                                                                                                            

Από postbezorger
Και έτσι η Ελλάδα με το «κίνημα» «το Ποτάμι» του τηλεαστέρα Σταύρου Θεοδωράκη απέκτησε και το επίσημο σιωνιστικό λόμπι που τόσα χρόνια έλειπε. Όλα αυτά τα χρόνια τον άχαρο αυτό ρόλο αναγκάζονταν να παίζουν διάφορες «αριστερίστικες» και «ελευθεριακές» γκρούπες του ισραηλινού προπαγανδιστικού μηχανισμού (hasbara). Τώρα ο σιωνισμός απέκτησε και επίσημη φωνή. Το γράφουμε γιατί όλοι όσοι σχολίασαν το γεγονός, περιορίζονται στην έλλειψη θέσεων, στις αοριστίες κλπ κατά την παρουσίαση ενώ οι «αριστεροί» δημοσιολόγοι μας τύπου ΣΥΡΙΖΑ και αμεσοδημοκρατών των «πλατειών», που δεν (θέλουν να) ακούν για Παγκοσμιοποίηση, Υπερεθνικές ελίτ, σιωνισμούς κλπ., εξανέστησαν κυρίως από τον «κυνισμό» που απορρέει ο νέος σχηματισμός, δηλαδή, το θέμα των «αξιών» του (λες και περίμενε κανείς από νεοφιλελεύθερους να έχουν «αριστερές» αξίες), χωρίς να τους «ενόχλησε» μια ακόμα λεπτομέρεια» .. Τα βασικό όμως στοιχείο είναι ότι το νέο κόμμα θα βασίζεται σε Ισραηλινά πρότυπα. Σύμφωνα με μια μικρή αναφορά που έκανε ο τηλεαστέρας κατά την παρουσίαση:
«Για την εκμετάλλευση στην εργασία ιδιαίτερα στους νέους είπε: “Νομίζω ότι πρέπει να αισθανόμαστε πολύ άσχημα όλοι μας για την κατάσταση που είναι οι νέοι μας σήμερα. Πρέπει να επεκταθεί το επίδομα ανεργίας από τους 12 στους 24 μήνες. Στο Ισραήλ έχεις την δυνατότητα να παρουσιάσεις μια ιδέα στο κράτος. Επιστημονική επιτροπή σου εγκρίνει την ιδεα. Στην συνέχεια πας στον ιδιώτη και ζητείς χρηματοδότηση και το υπόλοιπο το πληρώνει το κράτος”.
Το πλήρες πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινείται το νέο κόμμα ήρθε να εξηγήσει με άρθρο του ο άλλος εκ των συμμετεχόντων στο πρότζεκτ, γνωστός για τις ακραίες νεοφιλελεύθερες απόψεις τουΤάσος Τέλλογλου, συγκρίνοντας τον Σταύρο Θεοδωράκη με τον σιωνιστή Γιαρ Λαπίντ του κόμματος Yesh Atid, που είναι μέλος της κυβέρνησης συνασπισμού στο Ισραήλ μαζί με άλλα ανορθολογικά και ρατσιστικά κόμματα.
Δεν θα πρέπει να αγνοήσουμε βέβαια τον συγγραφέα/ποιητή/φιλόσοφο Νίκο Δήμου που ως ανεξάρτητος πολίτης, όπως είναι και ο Θεοδωράκης, ήταν από τα ιδρυτικά μέλη του νεοφιλελεύθερου κόμματος-στήριγμα Δράση.
Εμείς ξέρουμε ότι το Ισραήλ βρίσκεται εν ζωή χάρη στην αμέριστη συμπαράσταση των μεγάλων δυνάμεων και ειδικότερα στα δις που πληρώνουν οι Αμερικάνοι φορολογούμενοι για να ταΐζουν τον τοποτηρητή τους στην Μέση Ανατολή. Αν το Ισραήλ θα μείνει για κάτι στην ιστορία θα είναι για την εθνοκάθαρση των παλαιστινίων, για παράνομη κατοχής ξένης γης, για παράνομους βομβαρδισμούς, για δολοφονίες αμάχων κλπ κλπ δηλαδή την συστηματική και κατ’ επανάληψη παραβίαση κάθε διεθνούς δικαίου και όλων των ανθρώπινων δικαιωμάτων (των goyim).
Αυτή είναι η (προσωρινή) λίστα ….του Θεοδωράκη.
Θοδωρής Γκόνης (σκηνοθέτης, στιχουργός) / Μαρία Δημητρίου (ελληνίδα τσιγγάνα επιμελήτρια Κοινωνικής Πρόνοιας) / Νίκος Δήμου(συγγραφέας) / Αννα Ευφραιμίδου (ογκολόγος, παθολόγος) / Παναγιώτης Κακατσούλης (καθηγητής στην σχολή Δημόσιας Διοίκησης) / Βάσω Κιντή (καθηγήτρια φιλοσοφίας) / Δημήτρης Κοντοπίδης (φοιτητής αρχιτεκτονικής) / Αύγουστος Κορτώ (συγγραφέας) /Δημήτρης Κουρέτας (αντιπρυτανης πανεπιστήμιο Θεσσαλίας) / Ολυμπία Κρασαγάκη (φωτογράφος) / Δημήτρης Κυριακόπουλος(πρόεδρος αθλητικού συλλόγου «Πρωτέας») / Αναστασία Λαμπρία (εκδότρια βιβλίων) / Ζαχαρούλα Λούδα (αμπελουργός) / Αννα Ληδάκη (καθηγήτρια κοινωνιολογίας) / Χαρης Μαθιόπουλος (κοινωνιολόγος) / Νίκος Μαραντζίδης (αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) / Γιώργος Μαυρωτάς (πρώην αρχηγός στην εθνική πόλο) / Γιούλη Μελουδάκου / Αναστασία Μήλιου(υδροβιολόγος, διευθύντρια έρευνας στο Αρχιπέλαγος) / Νίκος Ξυδάκης (μουσικός, στιχουργός) / Νίκος Ορφανός (ηθοποιός) / Ντανα Παρασκευοπούλου (κάτοικος Αγίου Αχιλλείου Πρεσπών) / Ανδρεας Πετρουλάκης (σκιτσογράφος) / Χριστίνα Ταχιάου(δημοσιογράφος από τη Θεσσαλονίκη) / Θανάσης Σκόκος / Τάσος Τέλλογλου (δημοσιογράφος) / Σταύρος Τσακυράκης (καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου) / Γεωργία Λινάρδου (δημοσιογράφος) / Λίνα Παπαδάκη (δημοσιογράφος) / Άντρη Κωνσταντίνου (δημοσιογράφος) / Γαβρίλης Μαυρογιάννης (ξυλουργός) / Γιώργος Παπαληός (σκηνοθέτης) / Χάγκεν Φλάισερ(καθηγητής ιστορικός)

Ιανουαρίου 07, 2015

Η λίστα των 12 χειρότερων προϊόντων που έχουν φτιαχτεί από τη Monsanto



Αυτά είναι τα 12 πιο επιβλαβή προϊόντα που έχουν φτιαχτεί από τον γίγαντα της βιοτεχνολογίας, την Monsanto:


Πηγή: enallaktikos.gr
επιμέλεια-μετάφραση: Βιβή Συργκάνη



1. Ζαχαρίνη


Η απλή ζαχαρίνη είναι τεχνητή γλυκαντική ουσία. Τον 20ο αιώνα η Monsanto θέλησε να χρησιμοποιήσει την ζαχαρίνη στην μαζική παραγωγή για λογαριασμό της Coca Cola.

Αρχικά, η ουσία είχε επαινεθεί χάρη στην ιδιότητά της να προσφέρει γλυκιά γεύση χωρίς θερμίδες. Ωστόσο, τη δεκαετία του 1970, μία επιστημονική έρευνα αποκάλυψε ότι η ζαχαρίνη προκάλεσε καρκίνο σε ποντίκια πειραματόζωα. Για λίγο καιρό η ουσία μπήκε στην λίστα των καρκινογόνων ουσιών. Μετά από έντονες πιέσεις, η έρευνα χαρακτηρίστηκε εσφαλμένη και αποσύρθηκε, με αποτέλεσμα η ζαχαρίνη να βγει από την "μαύρη λίστα" να μπει ξανά στην παραγωγή. Σήμερα χρησιμοποιείται ευρέως σε ποτά, γλυκά, μπισκότα, οδοντόκρεμες κ.ά.


2. PCB's


Τα πολυχλωριωμένα διφαινύλια και τριφαινύλια (PCB/PCT) είναι ελαιώδεις σύνθετες χημικές ουσίες που είχαν χρησιμοποιηθεί ευρύτατα στο παρελθόν λόγων των μοναδικών φυσικοχημικών τους ιδιοτήτων ως διηλεκτρικά υγρά σε μετασχηματιστές (Μ/Σ) και πυκνωτές, σε συστήματα μεταφοράς θερμότητας, ως πρόσθετα υδραυλικών ελαίων, ως επιβραδυντικά φλόγας και σε άλλες εφαρμογές. Τα PCB/PCT είναι τοξικές ενώσεις τόσο για τον άνθρωπο όσο και για το υπέδαφος, τη χλωρίδα και την πανίδα.

Παρασκευάζονταν από το 1929 έως το 1979 ώσπου απαγορεύτηκαν. Τα PCB έχουν συνδεθεί με την πρόκληση καρκίνου, καθώς και με μια σειρά από αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπινου ανοσοποιητικού, αναπαραγωγικού, νευρικού και ενδοκρινικού συστήματος.

Ενώ έχουν απαγορευτεί από το 1979, μία μελέτη του 2011 αποκάλυψε ότι ακόμα εμφανίζονται στα αίμα εγκύων. Τα PCB χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή ειδών ευρείας κατανάλωσης όπως: καλώδια, πλαστικά, κόλλες, χρώματα κ.ά.

3. Πολυστυρένιο


Το πολυστυρένιο (πολυφαινυλαιθένιο) είναι ένας αρωματικός υδρογονάνθρακας. Χρησιμοποιείται για την παραγωγή υλικών με μονωτική χρήση αλλά και για ελαφρά, περίπλοκα σχήματα που χρησιμοποιούνται ως υλικά συσκευασίας και φόρμες για χύτευση μετάλλων. Η παραγωγή πολυστερίνης ξεκίνησε από την Monsanto το 1941.

Γιατί είναι κακό; Γιατί πρόκειται για μη βιοδιασπώμενο υλικό που επιβαρύνει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό το περιβάλλον. Η χρόνια έκθεση στο υλικό έχει συνδεθεί με συμπτώματα όπως: κατάθλιψη, πονοκέφαλοι, αδυναμία, κούραση.

Χρησιμοποιείται σχεδόν παντού, αλλά συχνότερα στις συσκευασίες τροφίμων (γνωστό ως φελιζόλ).  Έχει σταθεροποιήσει τη θέση του στην παγκόσμια αγορά καθώς θεωρείται πιο ανθεκτικό σε σχέση με τις χάρτινες ή τις πλαστικές συσκευασίες, τις οποίες όμως μπορούμε να ανακυκλώσουμε...



4. Πυρηνικά όπλα

Ενδιαφέρον ο ρόλος που έπαιξε η Monsanto και στο θέμα των πυρηνικών όπλων. Η εταιρεία ανέπτυξε ένα τμήμα που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο  Manhattan Project από το 1943 έως το 1945. Το Manhattan Project, ήταν υπεύθυνο για την παραγωγή των πρώτων ατομικών βομβών για τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.


5. DDT


Το DDT (dichlorodiphenyltrichloroethane) ήταν ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο φυτοφάρμακο με στόχο την καταπολέμηση των κουνουπιών για την μη εξάπλωση της ελονοσίας. Η Monsanto υπήρξε ένας από τους πρώτους κατασκευαστές του εντομοκτόνου.

Απαγορεύτηκε το 1972 γιατί συνδέθηκε με την καταστροφή του ήπατος, τη μειωμένη αναπαραγωγική ικανότητα και με προσωρινές βλάβες στο νευρικό σύστημα.

Δυστυχώς η διάσπαση του DDT μπορεί να ξεπεράσει και τα 15 χρόνια και γι' αυτό ακόμα εμφανίζονται ίχνη σε εδάφη. Ο άνθρωπος μπορεί να εκτεθεί στο DDT μέσα από την κατανάλωση μολυσμένων ψαριών, καλλιεργειών, είτε μέσω του αέρα.

6. Διοξίνη


Οι διοξίνες θεωρούνται από τα πιο τοξικά χημικά. Η Monsanto από το 1945,  άρχισε να προωθεί τη χρήση των χημικών φυτοφαρμάκων στη γεωργία.

Το μεγαλύτερο κακό που προκαλούν οι διοξίνες είναι κυρίως η ικανότητά τους να συσσωρεύονται στην τροφική αλυσίδα. Σχετική έρευνε έδειξε ότι οι διοξίνες μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο στον άνθρωπο.

Ακριβώς αυτή η συσσώρευση φέρνει τις διοξίνες στο πιάτο μας! Εντοπίζονται κυρίως στο κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.


7. Agent Orange

Ένα ζιζανιοκτόνο που χρησιμοποιήθηκε για χημικό πόλεμο στο Βιετνάμ. Η Monsanto... έτυχε να είναι ένας από τους δύο μεγάλους κατασκευαστές του φονικού όπλου.

Το Agent Orange θεωρήθηκε υπεύθυνο για πάνω από 400.000 θανάτους και 500.000 γενετικές ανωμαλίες, ενώ ένα εκατομμύριο άνθρωποι υποφέρουν από προβλήματα υγείας που προκλήθηκαν από αυτό.

Οι επιπτώσεις του Agent Orange στο Βιετνάμ εξακολουθούν να είναι αισθητές. Η πρώτη επίσημη προσπάθεια καθαρισμού άρχισε μόλις το 2012. Ορισμένες χημικές ουσίες του Agent Orange μπορεί ακόμα να βρεθούν σε ορισμένα ζιζανιοκτόνα που χρησιμοποιούνται σήμερα.



8. Λιπάσματα με βάση το πετρέλαιο


Όπως υποδηλώνει το όνομα, τα λιπάσματα με βάση το πετρέλαιο χρησιμοποιούνται σε εδάφη για να βοηθήσουν στην γρήγορη ανάπτυξη των φυτών. Η Monsanto μπήκε στην παραγωγή τους το 1955, με την αγορά ενός μεγάλου διυλιστηρίου.

Τα συγκεκριμένα λιπάσματα έχει αποδειχθεί ότι καταστρέφουν τους ευεργετικούς μικροοργανισμούς του εδάφους. Αυτή η καταστροφή αποστειρώνει τελικά το έδαφος και το κάνει πλήρως εξαρτώμενο από εξωτερικούς παράγοντες, όπως τα λιπάσματα, για να αναπτυχθεί.

Δυστυχώς, χρησιμοποιούνται ευρέως σε όλο τον κόσμο καθώς οι αγρότες έχουν μεγαλύτερο έλεγχο της ποσότητας που παράγουν.



9. RoundUp

Το RoundUp είναι το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο ζιζανιοκτόνο σε όλο τον κόσμο. Το 1970 η Monsanto έφτιαξε το τμήμα γεωργικών χημικών, με το RoundUp να είναι το βραβευμένο και Νο1 ζιζανιοκτόνο της.

Η ουσία Glyphosate που εμπεριέχει το ζιζανιοκτόνο έχει συνδεθεί με τον καρκίνο σε αρκετές μελέτες. Οι έρευνες έδειξαν ότι μπορεί να προκαλέσει χημική ενδοκρινική διαταραχή και να παρέμβει στο ορμονικό σύστημα των θηλαστικών. Προκαλεί διαταραχές της ανάπτυξης, γενετικές ανωμαλίες και καρκινικούς όγκους.

Το RoundUp έχει εγκριθεί και εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ευρέως σήμερα ως ζιζανιοκτόνο.



10. Ασπαρτάμη


Όπως η ζαχαρίνη έτσι και η ασπαρτάμη είναι τεχνητή γλυκαντική ουσία που χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο της ζάχαρης σε τρόφιμα και ποτά. Η Monsanto απέκτησε το 1985 την εταιρεία που είναι υπεύθυνη για την παραγωγή ασπαρτάμης.

Πολλές έρευνες έχουν δείξει τις αρνητικές επιπτώσεις της ασπαρτάμης στον ανθρώπινο οργανισμό:

  1. Aspartame: The Bitter Truth Behind This Toxic Sweetener
  2. The Shocking Story of How Aspartame Became Legal
  3. Aspartame Damages The Brain At Any Dose

Η ασπαρτάμη χρησιμοποιείται ευρέως σε αναψυκτικά διαίτης, γιαούρτια, τσίχλες, σάλτσες, δημητριακά και πολλά άλλα προϊόντα.


11. Αυξητική Ορμόνη Βοοειδών (rBGH)

Η rBGH αναπτύχθηκε από τη Monsanto και είναι μια γενετικά τροποποιημένη ορμόνη που χορηγείται με ένεση σε αγελάδες γαλακτοπαραγωγής για να παράγουν περισσότερο γάλα.

Με την τεχνητή αύξηση της παραγωγής γάλακτος, η rBGH αυξάνει επίσης τα επίπεδα πύον, τα κατάλοιπα αντιβιοτικών και την ορμόνη IGF-1 που επιταχύνει τον καρκίνο! Όταν καταναλώνεται από τους ανθρώπους συνεχίζει να ενεργεί ως επιταχυντής του καρκίνου και έχει συνδεθεί με τον καρκίνο του μαστού, του παχέος εντέρου και του προστάτη.

Η RBGH χρησιμοποιείται ακόμα, συνήθως με μία ένεση που γίνεται σε αγελάδες γαλακτοπαραγωγής κάθε δεύτερη εβδομάδα.


12. Γενετικά Τροποποιημένοι Οργανισμοί

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, η Monsanto ξεκίνησε την καμπάνια που προωθεί μέχρι σήμερα ότι βοηθάει ώστε όλος ο κόσμος να έχει φαγητό.

Στο enallaktikos έχουμε φιλοξενήσει πολλά άρθρα που εξηγούν ότι όχι μόνο δεν είναι αλήθεια αυτό, αλλά αντίθετα οι γτο είναι δηλητήρια στο πιάτο μας.


Ιανουαρίου 02, 2015

Περί ένοπλου αγώνα



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Με αφορμή το τελευταίο κείμενο του Νίκου Μαζιώτη θα θέλαμε να κάνουμε ορισμένα σχόλια.
Όπως συμβαίνει συνήθως με τα μέλη του Επαναστατικού Αγώνα (ΕΑ), ο Μαζιώτης “δανείζεται” πολλά σημεία της ορολογίας και της ανάλυσης της Περιεκτικής Δημοκρατίας , την οποία όμως επί τοις ουσίας ακυρώνει  στην προσπάθειά του να την προσαρμόσει στις αντιλήψεις του περί ένοπλου αγώνα.
Θεωρούμε θετικό το ότι αντιλαμβάνεται σε σημαντικό βαθμό τις αιτίες που έχουν φτάσει τα λαϊκά στρώματα σε αυτό το σημείο, καθώς και τους στόχους που πρέπει να τεθούν για την έξοδο από την κρίση. Σε ολόκληρο τον «αναρχικό» χώρο, που ασχολείται αποκλειστικά με ατομικά δικαιώματα ή μαγειρέματα και πανηγύρια, και ένα μεγάλο κομμάτι του έχει καταντήσει «ουρά» της εκφυλισμένης «αριστεράς» αντί με θέματα όπως η παγκοσμιοποίηση και η ΕΕ,  μόνο τα μέλη του ΕΑ είναι αρκετά συνειδητοποιημένα, σε σημείο που θα μπορούσαν να γίνουν πραγματικά επικίνδυνα για το σύστημα.
Δυστυχώς όμως ο Μαζιώτης προτάσσει το αντάρτικο πόλης ως μεταβατική στρατηγική, ευνουχίζοντας εντελώς την ανάλυση που αντιγράφει από την Περιεκτική Δημοκρατία, παραμερίζοντας εγκληματικά το ζήτημα: πώς δημιουργείται ένα μαζικό συνειδητοποιημένο πολιτικό υποκείμενο που θα αγωνιστεί για την ανατροπή της διεθνοποιημένης καπιταλιστικής οικονομίας και την εγκαθίδρυση ενός δημοκρατικού/ελευθεριακού συστήματος. Εκτός πια αν κάποιοι πιστεύουν ότι φωνάζοντας «επανάσταση» και «ένοπλος αγώνας» θα προέλθει και το μαζικό κίνημα να τους ακολουθήσει. Εκτός όμως ότι είναι τραγικά αστείο κάτι τέτοιο να υποστηρίζεται ειδικά σήμερα, καμία επανάσταση ακόμη και στη περίοδο της νεωτερικότητας δεν ξεκίνησε αν δεν υπήρχε –σε μεγάλο ή μικρό βαθμό – πολιτικό πρόταγμα που ήδη το ακολουθούσαν κομμάτια του πληθυσμού.  Ποιος λοιπόν θα κάνει την ένοπλη κοινωνική επανάσταση σήμερα? Είναι τυχαίο που μεταπολεμικά δεν έχει υπάρξει ούτε μια επανάσταση πουθενά σε ολόκληρο τον κόσμο? Φυσικά δεν είναι «τυχαίο», διότι η αποτυχία των παραδοσιακών αντισυστημικών προταγμάτων δεν κρίθηκε σε λεπτομέρειες αλλά επί της ουσίας της ανάλυσης, της πολιτικής πρότασης και της στρατηγικής τους. Και αν το ελευθεριακό και κομουνιστικό πρόταγμα απέτυχαν ακόμα και στην περίοδο της προ-παγκοσμιοποιητικής εποχής, η διεθνοποίηση της καπιταλιστικής οικονομίας ήρθε να κάνει ρημαδιό το «εργατικό υποκείμενο» που βρισκόταν στο κέντρο της ανάλυσης και της τακτικής και του κομουνιστικού και ελευθεριακού σοσιαλισμού, αλλά ακόμη περισσότερο έδειξε ότι κανένα πολιτικό πρόταγμα πλέον δεν πρόκειται να αναδυθεί εφόσον η στρατηγική του είναι ανίκανη να αμφισβητήσει στη πράξη τους μηχανισμούς της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης.
Γι αυτό ακριβώς και πολλές κατ όνομα πια «κομμουνιστικές» ή «ελευθεριακές» γκρούπες έχουν περάσει ξεκάθαρα στην αντίπερα όχθη, αφού έχουν ξεμείνει από απήχηση και οπαδούς, παλεύοντας πια όχι για την ελευθερία όπως βαυκαλίζονται, αλλά για τους «εξεγερμένους» μισθοφόρους που σφάζουν λαούς στη Λιβύη, Συρία, Ουκρανία, ενώ άλλα «παραδοσιακά» κομουνιστικά κόμματα περιμένουν την «συνειδητοποίηση της εργατικής τάξης» έτσι όπως την εννοούν τα επαναστατικά τους προτσές…
Συνοψίζοντας, η έκβαση της κοινωνικής πάλης και ιδιαίτερα η προοπτική για αλλαγή προς ένα ελευθεριακό σύστημα, προϋποθέτει πολιτική δουλειά για την συνειδητοποίηση του κόσμου και τη δημιουργία κινήματος που χωρίς αυτό οποιαδήποτε προσωπική θυσία είναι ένα θέμα εύκολα διαχειρίσιμο για τα μέσα επικοινωνιακής προπαγάνδας.
Το αντάρτικο πόλης δεν μπορεί να δημιουργήσει, ούτε δημιούργησε πουθενά, μαζικό λαϊκό κίνημα για τη κοινωνική και εθνική απελευθέρωση, που μόνο ένα παλλαϊκό Μέτωπο σαν το ΜΕΚΕΑ μπορεί να οργανώσει. Και οι Ισπανοί αναρχικοί άλλωστε σε παρόμοιο Μέτωπο κατέφυγαν, όχι σε αντάρτικο πόλης , το δε Κουβανέζικο αντάρτικο (που δεν ήταν καν αντάρτικο πόλης) οδήγησε μεν σε κοινωνική και εθνική απελευθέρωση αλλά ακριβώς επειδή δεν στηριζόταν σε παρόμοιο παλλαϊκό Μέτωπο- συνεπικουρούμενο από ένα αμεσοδημοκρατικό τρόπο λειτουργίας για την αποφυγή καπελωμάτων και εκφυλισμού των στόχων της οργάνωσης – τώρα κινδυνεύει να καταποντιστεί, επειδή έτσι αποφάσισε η ηγεσία και η μεσαία τάξη της Κούβας απαιτούσε.
Τα μέλη του ΕΑ όπως και κάθε πραγματικής ομάδας αντάρτικου πόλεως, είναι έντιμοι στις προθέσεις τους, αυτό το αποδεικνύει  το ότι η επιλογή τους κατά πάσα πιθανότητα θα τους οδηγήσει να περάσουν ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής τους  στη φυλακή για τις ιδέες και τη δράση τους. Όμως χρέος κάθε πολιτικής οργάνωσης δεν είναι μόνο η προσωπική θυσία των μελών της, αλλά η έκβαση της κοινωνικής πάλης και όχι η ατομική. Μόνο με ένα παλλαϊκό μέτωπο σαν το ΜΕΚΕΑ που προτείνει η Περιεκτική Δημοκρατία, μπορούμε να προσεγγίσουμε μαζικά τον κόσμο ώστε να αρχίσει να συνειδητοποιείται στον αγώνα για την απεξάρτηση του λαού από τα δεσμά της παγκοσμιοποίησης. Αν δεν επιτευχθεί η εθνική απελευθέρωση από την οικονομική κατοχή δεν πρόκειται ποτέ να δούμε την κοινωνική απελευθέρωση. Οι προτάσεις μας είναι ξεκάθαρες και ρεαλιστικές, γι’ αυτό και θάβονται επιμελώς από όλους. Είναι επικίνδυνες για το σύστημα.

24/12/2014 


Ιανουαρίου 01, 2015

Στο 2015 με θεμελιώδεις οικονομικές ανισορροπίες


Σχόλιο: το συγκεκριμένο άρθρο αναδημοσιεύεται όχι για να υπερασπιστεί τη συστημική ανάλυση του συντάκτη του, αλλά γιατί καταδεικνύει ότι ακόμη και συστημικοί αναλυτές ομολογούν άμεσα ή έμμεσα ότι είναι επιτακτική η στροφή προς μια παραγωγική αυτοδύναμη οικονομία. Όχι βεβαια για να ικανοποιεί εξεζητημένες σε προιόντα απαιτήσεις των αγορών της Δύσης όπως εννοεί ο συντάκτης του άρθρου, αλλά για να επιτύχει πρωταρχικά ένα υψηλό επίπεδο διατροφικής επάρκειας για τον ελληνικό λαό. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει εφικτό με μια οικονομία εξαρτημένη από τις παγκοσμιοποιημένες αγορές και όσο η χώρα συμμετέχει στα θεσμικά εργαλεία της Υπερεθνικής Ελίτ και πρώτα πρώτα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πέρα όμως από όποιες παρατηρήσεις, αυτό που είναι αδιαμφισβήτητα πασιφανές είναι ότι όλα τα κόμματα που κατέρχονται στον προσεχή εκλογικό στίβο και κατά τις διακηρύξεις τους επιθυμούν να (συγ)κυβερνήσουν, δεν διατυπώνουν κάποιο (έστω υπό συζήτηση) σχέδιο  που θα διαμόρφωνε συνθήκες για τη στροφή της ελληνικής οικονομίας σε παραγωγικούς δρόμους.
Libertad



Του Χρήστου Α. Ιωάννου* 
Οι οικονομικές προοπτικές στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωζώνη το 2015 δεν είναι ευοίωνες. Τα περισσότερα κράτη-μέλη συνεχίζουν την επίπονη, αλλά αναπόφευκτη, προσαρμογήτων εξωτερικών και εσωτερικών οικονομικών ανισορροπιών τουςπου «κτίσθηκαν» ή ενισχύθηκαν στην πρώτη δεκαετία του ευρώ.
Τα μεγάλα ελλείμματα στα εμπορικά ισοζύγια και στα τρεχουσών συναλλαγών συρρικνώθηκαν, η ανάκτηση των ανταγωνιστικοτήτων εξελίσσεται, αλλά το δημόσιο και το ιδιωτικό χρέος των περισσοτέρων κρατών-μελών παραμένει υψηλό ή αυξανόμενο.

Τόσο στην Ε.Ε. όσο και στην Ευρωζώνη οι προοπτικές έστω και μικρής μεγέθυνσης είναι ισχνές. Η εμπειρία του 2014 δείχνει τη μεγέθυνση να επιστρέφει μόνον σε θύλακες της Ευρωζώνης (βαλτικά μέλη της, Σλοβακία, Λουξεμβούργο) και σε κράτη-μέλη εκτός αυτής (Ηνωμένο Βασίλειο, Ουγγαρία, Τσεχία, Πολωνία). Ο χαμηλός πληθωρισμός και η ισχυρή πιθανότητα αντιπληθωρισμού επιδεινώνουν το βάρος του χρέους και καθιστούν υψηλότερου κόστους την αναπόφευκτη προσαρμογή στο εσωτερικό μιας ασύμμετρης Ευρωζώνης και Ε.Ε., ενώ ήδη οι κοινωνικοί δείκτες (ανεργία, κίνδυνος φτώχειας) βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά -προκαλώντας τεκτονικές πολιτικές μετακινήσεις.
Σε αυτό το, όχι ιδιαίτερα ευμενές, ευρωπαϊκό πλαίσιο η ελληνική οικονομία εισέρχεται στο 2015 παραμένοντας μία ακραία περίπτωση στην Ε.Ε. και την Ευρωζώνη. Όχι μόνον επειδή αυτή μένει ακόμη -μαζί με την Κύπρο που εισήλθε αργότερα- σε πρόγραμμα προσαρμογής των Ε.Ε. - ΕΚΤ - ΔΝΤ. Αλλά γιατί αυτό δείχνουν τα θεμελιώδη οικονομικά της. Ναι μεν «έκλεισε» το έλλειμμα των τρεχουσών συναλλαγών, αλλά αυτό το έκανε κυρίως μέσω της αναπόφευκτης συρρίκνωσης της ζήτησης και, επίσης, μέσω της μεγάλης συρρίκνωσης των επενδύσεων, και όχι μέσω της παραγωγής και των εξαγωγών.
Οσον αφορά τις επενδύσεις η ελληνική οικονομία παραμένει μια ακραία περίπτωση, έχοντας στην Ευρωζώνη και την Ε.Ε. το χαμηλότερο μερίδιο επενδύσεων στο ΑΕΠ (μαζί με την Κύπρο), κι αυτό συνεπάγεται αρνητικές επιπτώσεις μεσοπρόθεσμα για τη στροφή στη μεγέθυνση και την ανάπτυξη, και για το δυνητικό προϊόν της οικονομίας.
Οσον αφορά τη συνεχιζόμενη υστέρηση της εγχώριας παραγωγής και των εξαγωγών, η Ελλάδα εξακολουθεί να αποκλίνει έναντι ακόμη και συγκρίσιμων χωρών, π.χ. της Πορτογαλίας η οποία όπως και η Ισπανία έχουν αρχίσει ήδη από το 2010 την προσαρμογή με τη μεταφορά πόρων (επενδύσεων, ανθρωπίνου δυναμικού, και προστιθέμενης αξίας) σε κλάδους «διεθνώς εμπορευσίμων». Εδώ δεν έχει γίνει ακόμη κατανοητή η αναγκαιότητα της ραγδαίας μεταφοράς πόρων στον τομέα «διεθνώς εμπορευσίμων» και οι συνεπαγωγές της, καθώς και ότι σε αυτό συνίσταται η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Η ελληνική οικονομία εισέρχεται στο 2015 με τη δυσμενέστερη (μαζί με την Κύπρο) καθαρή διεθνή επενδυτική θέση (NIIP) στην Ε.Ε. και την Ευρωζώνη, χωρίς ορατές προοπτικές βελτίωσης. Για να υπάρξει βελτίωση σε αποδεκτά επίπεδα ισορροπίας (στο -50% ή στο -35% του ΑΕΠ το 2024) η ελληνική οικονομία πρέπει να επιτυγχάνει πλεονάσματα στο τρεχουσών συναλλαγών της τάξης του 5%-6% του ΑΕΠ ετησίως, και ο μοναδικός τρόπος να φθάσει σε αυτό είναι η στροφή στην παραγωγή και την εξαγωγή «διεθνώς εμπορευσίμων».
* Το άρθρο του Χρήστου Α. Ιωάννου δημοσιεύθηκε στην Ημερησία του Σαββάτου στις 24/12/2014 και αναδημοσιεύεται από το προσωπικό του ιστολόγιο.